dinsdag 15 maart 2011

15 maart de ochtend - Regen en geen iPad2 meer


Goed en lang geslapen al werd ik nog wel even gewekt om 02:22 met een telefoontje van de BMW garage uit Den Haag dat ik mijn auto vandaag had moeten brengen en waarom ik dat niet gedaan had. Foei. Ik rijd die auto sinds 30 december al niet meer, maar de records zijn nog niet helemaal up to date bij de Beierse Motor Werke. Na een uurtje de slaap toch weer gevat en lekker tot 07:00 door kunnen slapen. Van jetlags is er geen sprake meer. Uit het raam zie ik in de verte wel de rode Golden Gate bridge, maar het is nog steeds erg bewolkt.

Het ontbijt in deze fabriek is met je van te voren ontvangen voucher langs de interne Starbucks waar je dan 4 dingen mag uitzoeken. Iets van sap, een koffie, iets te eten en een stuk fruit. Het lijkt Jeugdland uit de Ahoy van vroeger wel, maar in de lobby van het hotel, die meer weg heeft van een stationshal is het gezellig eten en drinken en mensen kijken tegelijk. Daarnaast hebben we hier ook gewoon ons WiFi dus ik vermaak me uitstekend.


De rode suede schoenen aangetrokken omdat die mij vandaag ver moeten brengen. Eerst maar eens even een blik naar de Aple Store. Ten slotte zou die om 09:00 weer iPad 2's gaan verkopen. De rij was heel lang buiten en een gedeelte bleek er al om 06:00 te staan. Hoe bedoel je combinatie van marketing en schaarste maakt je product fantastisch aantrekkelijk. Om 09:20 was de rij weg, omdat toen ook de iPad's op waren. Dus dat wordt geen iPad2 voor mij deze week dat is duidelijk.


Toen maar is de gehele Market Street afgelopen tot aan het water en zicht op de Oakland bridge. Het weer is niet warm, heel erg bewolkt maar het is voorlopig droog. Het is wat gemakkelijker voor de foto's zullen we maar zeggen. Ieder voordeel heeft z'n nadeel (of andersom?). Onderweg twee keer complimenten voor mijn rode schoenen. Gelukkig van dames, want dat San Francisco een gay city is, is wel te merken. Hevig zoenende jonge mannen ben ik tegen gekomen en dat is geen fijn gezicht als ik eerlijk ben.

Bij het water aangekomen maar eerst een koffie bij (hoe kan het anders) Peet's Coffee. Bij je bon zit een code voor het plaatselijke WiFi netwerk en ik kan mijn mails weer bijwerken en hier en daar wat FaceTime en WhatsUp berichten verzorgen. Terug sla ik een weg omhoog in, waar de cable car helaas uitligt. Maar wie van stedenvakanties houdt en ook van vakanties in de Alpen komt hier volledig aan zijn trekken. Het wordt steeds stijler. Het financiele district wordt verlaten en er wordt koers gezet naar China Town. Daar gaat het dan eerst zachtjes maar later harder regenen. Gelukkig koop je voor 5 dollar een paraplu bij een van die chinese winkeltjes dus droog blijf ik.

Ik daal weer af in de richting van Powell street waar ik uiteindelijk in Westfield Shopping Centre de lunch gebruik. Even een stop in het hotel daarna, een verslagje maken en wat foto's oploaden en natuurlijk de iphone ook van wat stroom voorzien. Vanmiddag maar weer de andere kant op. Geen iPad2, maar nog wel een beetje regen.

Kijk voor heel veel foto's op deze link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten