maandag 14 maart 2011

De eerste indrukken - Ja het kan nog gekker


Het Hilton hotel is een gigantische fabriek. Een balie zo breed als een compleet metro station, maar dat maakt dan wel dat er gelijk iemand beschikbaar is. Ondanks dat de reis via expedia reeds voldaan is moet ik toch nog even mijn credit card laten zien. Je weet maar nooit wat ik allemaal uit die kamer bar ga halen. Ik mag naar de liften van toren 1 (lijkt WTC NY wel) en naar de 30ste verdieping. Het is helaas nog steeds bewolkt dus van het uitzicht is niet zo veel te verwachten, maar toch even een impressie hierbij. Uiteraard wordt nog voor het uitpakken het Internet gecontroleerd en alles werkt naar behoren. MacBook Air en iPhone maken er al gretig gebruik van.


Ik besluit om toch nog even de boel hier in de buurt te verkennen en nog wat te eten. Ik wil het niet al te laat maken want als ik hier de deur uit loop dan zegt mijn horloge dat het 18:00 is, maar mijn lichaam roept vrolijk 02:00 en herinnert mij er ook nog aan, dat vanochtend om 05:00 de wekker afliep. Je moet er wat voor over hebben.






Maar die kleine rondgang in en om het hotel laat gelijk weer een aantal bekende namen zien: Macey's, Barney's, Crate & Barrel en niet lang daarna (jawel zonder veel te zoeken) de

Apple Store. De tafel met de nieuwe iPad2 is zo ontzettend crowded dat er geen doorkomen aan is. Een bord bij de ingang geeft aan dat er geen voorraad meer is maar dat er morgen weer een dag is. Aan reserveren - zoals toen in NY - daar doen ze hier niet aan. Morgen dan toch maar even achteloos langslopen denk ik. Als ik hem vastheb, dan wil ik waarschijnlijk niet meer loslaten.


Na een verdwaalde tram uit Milaan (ja het kan nog steeds gekker) ga ik het plaatselijke Westfield shopping centre nog even verkennen. Een zuster van het in London met de zelfde naam geopende centrum. Daar besluit ik dan ook nog even mijn bijdrage voor de arme Japanners te geven, door bij de plaatselijke Japanner niet alleen mijn kunsten met de chopsticks te laten zien, maar ook naast de Teppanyaki compleet ook een Sapporo bier te drinken. Natuurlijk moet ik bij het drinken daarvan gelijk aan Ard Schenk denken. Als ik opsta merk ik dat het inderdaad al echt een beetje laat begint te worden en ik keer huiswaarts om nog even een blogje te maken en om ca 21:00 naar bed te gaan. Als ik morgen tot ca 08:00 doorslaap dan heb ik eigenlijk tot 16:00 in de middag uitgeslapen. Kunt u het nog volgen? Ik zei het al: het kan nog gekker!

Waar zou ik morgen eens naar toe gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten